УКРАЇНСЬКА МОВА
5 клас
(122
год, 3,5 год на тиждень)
Українська мова. 5-9
класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів, розроблена на основі нового Державного стандарту базової і повної
загальної середньої освіти і затверджена Наказом Міністерства освіти і науки
України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
Фронтальні
види контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Перевірка мовної теми
|
4
|
4
|
Письмо:
|
|
|
переказ
|
1
|
1
|
твір
|
-
|
1
|
Правопис:
|
|
|
диктант
|
1
|
1
|
№ з/п
|
Зміст програмового
матеріалу
|
К-ть год.
|
Дата
|
1
|
Вступ.
Значення мови в житті людини й суспільства. Українська
мова — державна мова України.
|
1
|
|
2
|
РМ № 1. Загальне
уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання,
читання, говоріння, письмо), їх особливості. Різновиди мовленнєвого
спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне.
|
1
|
|
3
|
РМ № 2. Мета спілкування
й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність,
доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність
(практично). Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої
ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного
характеру з використанням етикетних формул).
|
1
|
|
4
|
РМ № 3. Складання
розповіді на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів (орієнтовні теми: «Де
і як я провів(ла) літні канікули», «Чим запам’яталося мені літо»).
|
1
|
|
5
|
Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово. Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення.
Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці
речення.
|
1
|
|
6
|
РМ № 4. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність
тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова
тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті.
|
1
|
|
7
|
РМ № 5. Усна й письмова форми тексту (висловлення).
Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища).
Особливості будови опису предмета (тварини)
|
1
|
|
8
|
РМ № 6. Усний
вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно
складеним планом.
|
1
|
|
9
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово
як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного
змісту.
|
1
|
|
10
|
Лексикологія. Повторення
вивченого з лексикології в попередніх класах.
|
1
|
|
11
|
Лексичне значення
слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення).
|
1
|
|
12
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному
значеннях (повторення). Аудіювання
й читання тексту, у якому використано слова, вжиті в переносному значенні
|
1
|
|
13
|
Лексична помилка та
умовне позначення її (практично).
Тлумачний словник.
|
1
|
|
14
|
Групи слів за значенням: синоніми (повторення й
поглиблення). Ознайомлення зі словником синонімів. Складання усного опису предмета (квітки, куща калини, осіннього листя і т. ін.) за
картиною.
|
1
|
|
15
|
Групи слів за значенням: антоніми (повторення й
поглиблення). Ознайомлення зі словником антонімів.
|
1
|
|
16
|
Групи слів за значенням: омоніми (повторення й
поглиблення). Ознайомлення зі словником омонімів.
|
1
|
|
17
|
РМ
№ 7.
Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами
опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним
простим планом).
|
1
|
|
18
|
РМ № 8. Контрольний докладний письмовий переказ тексту
розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить
синоніми та антоніми (за колективно складеним планом).
|
1
|
|
19
|
РМ № 9. Аналіз контрольного переказу.
|
1
|
|
20
|
Групи слів за значенням: пароніми. Ознайомлення
зі словником паронімів.
|
1
|
|
21
|
КТР № 1. Повторення вивченого в
початкових класах. Лексикологія.
|
1
|
|
22
|
Аналіз контрольної
роботи. Будова слова. Орфографія. Повторення
вивченого в попередніх класах.
|
1
|
|
23
|
Основа слова (корінь,
суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей).
|
1
|
|
24
|
Спільнокореневі слова й
форми слова.
|
1
|
|
25
|
Незмінні й змінні слова. Створення
розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв
тварин).
|
1
|
|
26
|
РМ
№ 10. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та
префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у
художньому стилі).
|
1
|
|
27
|
РМ № 11. Аналіз письмового твору-опису тварини.
|
1
|
|
28
|
Написання префіксів пре-,
при-, прі-.Правопис префіксів роз-,
без-, з-, с- (повторення).
|
1
|
|
29
|
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї (повторення).
|
1
|
|
30
|
Подвоєння приголосних на межі префікса і кореня, кореня
і суфікса. Аудіювання текстів фольклорних творів (колискових пісень,
забавлянок, утішок), що містять слова із суфіксами, які надають слову
значень зменшуваності й пестливості.
|
1
|
|
31
|
Правила
переносу слів із подвоєними буквами (повторення). Складання
опису тварини для Вікіпедії та опису тварини як героя оповідання (усно). Порівняння складених
висловлень.
|
1
|
|
32
|
Правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та
середині слів перед глухими (повторення).
|
1
|
|
33
|
КТР № 2. Будова слова. Орфографія.
|
1
|
|
34
|
Аналіз контрольної роботи. Фонетика. Графіка. Орфоепія.
Орфографія. Повторення
вивченого в попередніх класах.
|
1
|
|
35
|
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки.
|
1
|
|
36
|
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення).
|
1
|
|
37
|
Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.
|
1
|
|
38
|
Позначення
звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і
букв.
|
1
|
|
39
|
Звукове
значення букв я, ю, є, ї та
щ (повторення).
|
1
|
|
40
|
РМ № 12. Особливості
будови розповіді.
|
1
|
|
41
|
РМ № 13. Особливості
будови елементарного роздуму.
|
1
|
|
42
|
РМ № 14. Докладний
усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
|
1
|
|
43
|
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник
наголосів.
|
1
|
|
44
|
Орфоепічна помилка (практично).
|
1
|
|
45
|
КТР № 3. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.
|
1
|
|
46
|
Аналіз контрольної роботи. Вимова наголошених і ненаголошених голосних.
|
1
|
|
47
|
Ненаголошені голосні [е],
[и], [о] в коренях слів.
|
1
|
|
48
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.
|
1
|
|
49
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.
|
1
|
|
50
|
Орфографічний словник.
Орфограма (практично).
|
1
|
|
51
|
Орфографічна
помилка (практично), її умовне позначення.
|
1
|
|
52
|
Вимова приголосних
звуків. Уподібнення приголосних звуків.
|
1
|
|
53
|
Контрольний диктант.
|
1
|
|
54
|
Аналіз
контрольного диктанту. Вимова і правопис префіксів роз-, без-.
|
1
|
|
55
|
КТР № 4. Фонетика.
Графіка. Орфоепія. Орфографія.
|
1
|
|
56
|
Аналіз
контрольної роботи. Спрощення в групах приголосних.
|
1
|
|
57
|
Укладання пам’ятки щодо дотримання
найпоширеніших чергувань приголосних звуків.
|
1
|
|
58
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних
звуків (практично).
|
1
|
|
59
|
Чергування [о] –
[а], [е] – [і], [е] – [и].
|
1
|
|
60
|
Чергування [о], [е]
з [і].
|
1
|
|
62
|
Чергування [и] –
[і] після [ж], [ч], [ш], [шч]
та [г], [к], [х] у коренях слів.
|
1
|
|
63
|
РМ
№ 15. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим
досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом
|
1
|
|
64
|
РМ № 16. Аналіз письмового твору.
|
1
|
|
65
|
Чергування [г],
[к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′],
[с′].
|
1
|
|
66
|
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності).
|
1
|
|
67
|
РМ № 17. Есе (розмірковування в
довільній формі) про красу й милозвучність української мови.
|
1
|
|
68
|
Вимова
і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз
(розі-). Позначення м’якості
приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.
|
1
|
|
69
|
Основні
правила переносу.
|
1
|
|
70
|
Правила
вживання знака м’якшення (повторення й
поглиблення).
|
1
|
|
71
|
Правила вживання апострофа.
|
1
|
|
72
|
КТР № 5. Фонетика. Графіка.
Орфоепія. Орфографія.
|
1
|
|
73
|
Аналіз контрольної
роботи.
Відомості із синтаксису й пунктуації. Повторення вивченого в
попередніх класах.
|
1
|
|
74
|
Словосполучення. Відмінність
словосполучення від слова й речення Головне й залежне слово в
словосполученні.
|
1
|
|
75
|
Речення,
його граматична основа (підмет і присудок).
|
1
|
|
76
|
Речення
з одним головним членом (загальне
ознайомлення).
|
1
|
|
77
|
Види речень за метою
висловлення (повторення). Створення тексту інформації для шкільного
веб-сайта або шкільної газети про цікавий випадок із життя класу з
використанням різних за метою висловлення речень.
|
1
|
|
78
|
Види
речень за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення).
|
1
|
|
79
|
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).
|
1
|
|
80
|
РМ № 18. Контрольний
письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому
стилі .
|
1
|
|
81
|
РМ № 19. Аналіз контрольного твору.
|
1
|
|
82
|
Другорядні
члени речення: додаток, означення, обставина.
|
1
|
|
83
|
Другорядні члени речення: додаток. Діалог-розпитування «Твоє улюблене
заняття» (з використанням реплік-речень, що містять додатки),
|
1
|
|
84
|
Другорядні члени речення:
означення. Діалог-розпитування
(орієнтовна тема: «Домашня тварина,
про яку ти мрієш» (з використанням реплік-речень, що містять означення)
|
1
|
|
85
|
Другорядні члени
речення: обставина. Діалог-розпитування «Як
пройти до музею» (з використанням реплік-речень, які містять обставини).
|
1
|
|
86
|
КТР № 6. Словосполучення. Речення.
Головні і другорядні члени речення.
|
1
|
|
87
|
Аналіз контрольної роботи. Речення з однорідними
членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і).
|
1
|
|
88
|
Кома між однорідними членами.
|
1
|
|
89
|
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами.
|
1
|
|
90
|
Двокрапка при узагальнювальних словах у реченнях з
однорідними членами.
|
1
|
|
91
|
Тире
при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. Складання
висловлення «Мої улюблені квіти» («Шкільний сад», «Що ми побачили в лісі») з
використанням узагальнювальних слів при однорідних членах речення.
|
1
|
|
92
|
РМ № 20. Письмовий докладний
переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить
однорідні члени речення.
|
1
|
|
93
|
РМ № 21. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного
характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.
|
1
|
|
94
|
РМ № 22. Аналіз контрольного переказу.
|
1
|
|
95
|
Звертання.
Непоширені й поширені звертання.
|
1
|
|
96
|
Розділові
знаки при звертанні (повторення). Складання тексту вітальної листівки з нагоди
Дня матері з використанням звертань.
|
1
|
|
97
|
Ознайомлення з
найбільш уживаними вставними
словами та сполученнями слів (практично).
|
1
|
|
98
|
Виділення
вставних слів на письмі комами. Складання інформації до шкільного
веб-сайта про цікавий випадок з життя класу (з використанням вставних слів і
словосполучень).
|
1
|
|
99
|
Контрольний диктант.
|
1
|
|
100
|
Аналіз контрольного диктанту. РМ № 23. Лист до рідної людини з використанням звертань
та вставних слів.
|
1
|
|
101
|
РМ № 24. Ділові папери. Оформлення конверта.
|
1
|
|
102
|
Складні
речення з безсполучниковим і
сполучниковим зв’язком.
|
1
|
|
103
|
Кома між частинами складного речення, з’єднаними
безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.
|
1
|
|
104
|
КТР № 7. Речення з однорідними
членами, звертаннями, вставними словами. Складні речення.
|
1
|
|
105
|
Аналіз
контрольної роботи. Пряма мова.
|
1
|
|
106
|
Розділові знаки в
реченнях із прямою мовою.
|
1
|
|
107
|
Діалог. Інсценування
байки, текст якої містить діалог.
|
1
|
|
108
|
Тире при діалозі.
|
1
|
|
109
|
Повторення й узагальнення
вивченого в кінці року.
Лексикологія.
|
1
|
|
110
|
Будова слова й орфографія.
|
1
|
|
111
|
Фонетика й
графіка.
|
1
|
|
112
|
Орфоепія й орфографія.
|
1
|
|
113
|
Синтаксис.
|
1
|
|
114
|
Пунктуація.
|
1
|
|
115
|
КТР № 8. Пряма мова. Діалог.
Повторення вивченого.
|
1
|
|
116
|
Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок.
|
1
|
|
6 клас
(122
год, 3,5 год на тиждень)
№ з/п
|
Зміст програмового
матеріалу
|
К-ть год.
|
Дата
|
1
|
Вступ.
Краса й багатство української мови.
|
1
|
|
2
|
РМ № 1. Види
мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення
вивченого). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її
складники: адресант мовлення (той, хто говорить або пише), адресат
мовлення (той, до кого спрямоване мовлення),
тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично).
|
1
|
|
3
|
РМ № 2. Повторення
вивченого про типи мовлення.
|
1
|
|
4
|
РМ № 3. Складання й
розігрування діалогу етикетного
характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування
|
1
|
|
5
|
Повторення,
узагальнення й поглиблення вивченого.
Словосполучення і речення. Головні члени
речення.
|
1
|
|
6
|
Просте речення. Складне речення.
|
1
|
|
7
|
Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в
простому реченні.
|
1
|
|
8
|
Пряма мова. Діалог.
|
1
|
|
9
|
РМ № 4. Повторення відомостей про стилі мовлення.
Поняття
про офіційно-діловий стиль.
|
1
|
|
10
|
РМ № 5. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному
веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію
|
1
|
|
11
|
КТР № 1.
Повторення вивченого.
|
1
|
|
12
|
Аналіз контрольної роботи. Лексикологія. Повторення
вивченого в попередніх класах.
|
1
|
|
13
|
Групи слів за походженням:
власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний
словник української мови. Словник іншомовних слів.
|
1
|
|
14
|
Лексична
помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо)
та умовне позначення її (практично).
|
1
|
|
15
|
Написання
слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного
походження): букви и, і; правопис
знака м’якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних назвах
іншомовного походження.
|
1
|
|
16
|
Активна й пасивна лексика
української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми.
|
1
|
|
17
|
Групи слів за вживанням:
загальновживані й стилістично забарвлені слова, діалектні, професійні слова й
терміни, просторічні слова.
|
1
|
|
18
|
Пароніми (практично).
|
1
|
|
19
|
РМ № 6. Повторення вивченого про текст, його основні
ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між
його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично).
Будова елементарного роздуму.
|
1
|
|
20
|
РМ № 7.
Складний
план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення.
|
1
|
|
21
|
КТР № 2.
Лексикологія.
|
1
|
|
22
|
Аналіз контрольної роботи. Фразеологія. Повторення
вивченого в попередніх класах.
|
1
|
|
23
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його
лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником.Джерела
українських фразеологізмів.
|
1
|
|
24
|
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди
фразеологізмів.
|
1
|
|
25
|
Фразеологізми в ролі членів речення.
|
1
|
|
26
|
РМ № 8. Докладний
усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
|
1
|
|
27
|
РМ № 9. Письмовий
твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у
художньому стилі
|
1
|
|
28
|
РМ № 10. Аналіз письмового твору.
|
1
|
|
29
|
Словотвір.
Орфографія. Повторення вивченого в попередніх класах.
|
1
|
|
30
|
Змінювання і творення слів. Твірне слово.
|
1
|
|
31
|
Основні способи словотворення:
префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний
(відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання
основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу.
|
1
|
|
32
|
Словотвірний
ланцюжок. Словотвірний розбір слова.
|
1
|
|
33
|
Зміни приголосних при
творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на
-ський, -цький; буквосполученням -чн- (-шн-).
|
1
|
|
34
|
Зміни приголосних при
творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксами
-ств(о), -зтв(о),
-цтв(о).
|
1
|
|
35
|
Складні слова. Сполучні о, е в
складних словах.
|
1
|
|
36
|
Правопис складних слів
разом і через дефіс, написання слів з пів-.
|
1
|
|
37
|
Творення складноскорочених слів.
Правопис
складноскорочених слів.
|
1
|
|
38
|
КТР № 3. Словотвір. Орфографія
|
1
|
|
39
|
Аналіз контрольної роботи. Морфологія.
Орфографія.
Повторення
вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна
характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично).
|
1
|
|
40
|
Контрольний диктант
|
1
|
|
41
|
Аналіз контрольного диктанту. Іменник. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична
роль.
|
1
|
|
42
|
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення).
|
1
|
|
43
|
Велика
буква та лапки у власних назвах.
|
1
|
|
44
|
Збірні
іменники.
|
1
|
|
45
|
РМ № 11. Будова
опису приміщення.
|
1
|
|
46
|
РМ № 12. Визначення
ролі іменників в описі приміщення.
|
1
|
|
47
|
Рід
іменників (повторення). Іменники
спільного роду.
|
1
|
|
48
|
Число іменників (повторення).
Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.
|
1
|
|
49
|
Відмінки іменників. Кличний відмінок. Особливості
написання іменників у кличному відмінку.
|
1
|
|
50
|
КТР № 4. Іменник
|
1
|
|
51
|
Аналіз контрольної роботи. Відмінювання іменників.
Поділ іменників на відміни й групи.
|
1
|
|
52
|
Відмінювання іменників І відміни.
|
1
|
|
53
|
Відмінювання іменників ІІ відміни.
|
1
|
|
54
|
РМ № 13. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього
тексту, що містить опис приміщення.
|
1
|
|
55
|
Аналіз контрольного переказу. Особливості відмінювання
іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в
закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни.
|
1
|
|
56
|
Відмінювання іменників ІІІ – IV
відмін.
|
1
|
|
57
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників.
|
1
|
|
58
|
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини.
|
1
|
|
59
|
РМ № 14. Усний твір-опис приміщення на основі
особистих вражень або за картиною в художньому стилі.
|
1
|
|
60
|
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ,
імен по батькові
|
1
|
|
61
|
Не з іменниками.
|
1
|
|
62
|
Букви е, и, і в суфіксах -ечок,
-ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о).
|
1
|
|
63
|
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).
|
1
|
|
64
|
Прикметник:
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
1
|
|
65
|
РМ № 15. Особливості
будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення
(розповіді й опису).
|
1
|
|
66
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні,
присвійні.
|
1
|
|
67
|
Перехід прикметників з однієї групи в іншу.
|
1
|
|
68
|
Ступені
порівняння якісних прикметників, творення їх.
|
1
|
|
69
|
Відмінювання
прикметників.
|
1
|
|
70
|
РМ № 16. Докладний
усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису
природи.
|
1
|
|
71
|
РМ № 17. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що
містить опис природи.
|
1
|
|
72
|
РМ № 18. Аналіз контрольного переказу.
|
1
|
|
73
|
Відмінювання
прикметників.
|
1
|
|
74
|
Прикметники
твердої й м’якої груп.
|
1
|
|
75
|
Перехід
прикметників в іменники.
|
1
|
|
76
|
Творення прикметників (практично).
|
1
|
|
77
|
КТР № 5. Іменник. Прикметник
|
1
|
|
78
|
Аналіз контрольної роботи. Написання прикметників із
суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-.
|
1
|
|
79
|
Написання прикметників із суфіксами: -ськ-,-цьк-, -зьк-
|
1
|
|
80
|
Букви е, о в
прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-
(-йов-,
-ьов-).
|
1
|
|
81
|
Буква и в
прикметникових суфіксах -ин-,-ін-,-ичн-.
|
1
|
|
82
|
РМ № 19. Письмовий твір-опис
природи в художньому стилі за картиною
на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С.
Васильківського, І. Айвазовського та ін.
|
1
|
|
83
|
РМ № 20. Аналіз письмового твору.
|
1
|
|
84
|
Написання
не з прикметниками.
|
1
|
|
85
|
Написання
-н- і -нн- у прикметниках.
|
1
|
|
86
|
Написання
складних прикметників разом і через дефіс.
|
1
|
|
87
|
Контрольний диктант
|
1
|
|
88
|
Аналіз
контрольного диктанту. Написання прізвищ прикметникової форми.
|
1
|
|
89
|
КТР № 6. Прикметник
|
1
|
|
90
|
Аналіз контрольної роботи. Числівник: значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
1
|
|
91
|
Числівники
кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові.
|
1
|
|
92
|
Числівники
прості, складні й складені.
|
1
|
|
93
|
Відмінювання кількісних
числівників.
|
1
|
|
94
|
Відмінювання порядкових
числівників.
|
1
|
|
95
|
Буква ь на кінці числівників і перед
закінченням у непрямих відмінках.
|
1
|
|
96
|
Роздільне написання складених числівників.
|
1
|
|
97
|
Написання
разом порядкових числівників з -тисячний.
|
1
|
|
98
|
Узгодження числівників з іменниками.
|
1
|
|
99
|
Правильне
вживання числівників на позначення дат і часу.
|
1
|
|
100
|
Створення
інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням
числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі.
|
1
|
|
101
|
КТР № 7. Числівник.
|
1
|
|
102
|
Аналіз контрольної роботи. Займенник: значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
1
|
|
103
|
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний,
присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені
(ознайомлення).
|
1
|
|
104
|
РМ № 21. Контрольний письмовий твір розповідного характеру з
елементами роздуму в художньому стилі з
використанням займенників, що належать до різних розрядів.
|
1
|
|
105
|
РМ № 22. Аналіз контрольного твору.
|
1
|
|
106
|
РМ № 23. Есе
світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної
землі», «У чому полягає життєвий успіх»)
|
1
|
|
107
|
Відмінювання особових, зворотного, присвійних,
вказівних; питальних, відносних займенників.
|
1
|
|
108
|
Відмінювання заперечних, означальних й неозначених
займенників.
|
1
|
|
109
|
Приставний
н у формах особових і вказівних
займенників.
|
1
|
|
110
|
Написання
разом і через дефіс неозначених займенників.
|
1
|
|
111
|
Правопис
заперечних займенників.
|
1
|
|
112
|
Написання
займенників із прийменниками окремо.
|
1
|
|
113
|
КТР № 8.
Займенник.
|
1
|
|
114
|
Аналіз контрольної роботи. Повторення в кінці року.
Лексикологія. Фразеологія.
|
1
|
|
115
|
Словотвір та орфографія.
|
1
|
|
116
|
Морфологія й орфографія.
|
1
|
|
7 клас
(88 год
2,5 год на тиждень)
№ з/п
|
Зміст програмового
матеріалу
|
К-ть год.
|
Дата
|
1
|
Вступ. Літературна
норма української мови.
|
1
|
|
2
|
РМ № 1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення
вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень
у тексті. Мікротема тексту (практично).
|
1
|
|
3
|
РМ № 2. Повторення вивченого про стилі мовлення.
Поняття про публіцистичний стиль.
|
1
|
|
4
|
РМ № 3. Докладний усний
переказ тексту публіцистичного стилю з елементами
роздуму (за простим планом).
|
1
|
|
5
|
Повторення та узагальнення вивченого. Розділові
знаки у вивчених синтаксичних конструкціях.
|
1
|
|
6
|
РМ № 4. Есе в публіцистичному стилі
з використанням речень зі звертаннями та вставними словами.
|
1
|
|
7
|
Повторення та узагальнення вивченого. Частини мови:
іменник, прикметник, числівник, займенник.
|
1
|
|
8
|
Повторення та узагальнення вивченого. Правопис вивчених
частин мови.
|
1
|
|
9
|
РМ № 5. Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму
дискусійного характеру в публіцистичному стилі.
|
1
|
|
10
|
РМ № 6. Аналіз контрольного переказу.
|
1
|
|
11
|
Морфологія. Орфографія. Дієслово: значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
1
|
|
12
|
Форми дієслова: неозначена форма,
особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то (загальне ознайомлення).
|
1
|
|
13
|
Неозначена форма (інфінітив) та особові
форми
|
1
|
|
14
|
Доконаний і недоконаний види дієслова.
|
1
|
|
15
|
Часи дієслів. Теперішній час.
|
1
|
|
16
|
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.
|
1
|
|
17
|
Майбутній час.
|
1
|
|
18
|
КТР № 1. Повторення вивченого. Дієслово.
|
1
|
|
19
|
Аналіз контрольної роботи. Дієслова І і ІІ дієвідмін.
|
1
|
|
20
|
Букви е, и в особових закінченнях дієслів I
і II
дієвідмін (повторення).
|
1
|
|
21
|
Дієвідмінювання дієслів
теперішнього й майбутнього часу.
|
1
|
|
22
|
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).
|
1
|
|
23
|
Творення дієслів умовного й наказового способів. Знак
м’якшення у дієсловах наказового
способу.
|
1
|
|
24
|
РМ № 7. Стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій.
|
1
|
|
25
|
РМ № 8. Аналіз
письмового переказу.
|
1
|
|
26
|
Безособові дієслова.
|
1
|
|
27
|
Способи творення дієслів.
|
1
|
|
28
|
Не з дієсловами (повторення).
|
1
|
|
29
|
Контрольний диктант.
|
1
|
|
30
|
Аналіз контрольного диктанту. Правопис -ться,
-шся в дієсловах (повторення).
|
1
|
|
31
|
КТР № 2. Дієслово.
|
1
|
|
32
|
Аналіз контрольної
роботи. Дієприкметник як особлива
форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
1
|
|
33
|
Дієприкметниковий зворот.
Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами.
|
1
|
|
34
|
РМ № 9. Складання
й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою
людей, з використанням дієприкметників
|
1
|
|
35
|
Активні й пасивні дієприкметники. Творення й
відмінювання активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого
часу.
|
1
|
|
36
|
Обмеженість уживання форм активних дієприкметників
теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни.
|
1
|
|
37
|
РМ № 10. Особливості
будови опису зовнішності людини.
|
1
|
|
38
|
РМ № 11. Докладний
усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису
зовнішності людини (за складним планом).
|
1
|
|
39
|
Правопис відмінкових закінчень
дієприкметників.
|
1
|
|
40
|
Безособові дієслівні форми на -но, -то.
|
1
|
|
41
|
РМ № 12. Ділові папери. Складання звіту про
виконану роботу в офіційно-діловому стилі з використанням безособових
дієслівних форм на -но, -то.
|
1
|
|
42
|
Правопис суфіксів дієприкметників.
|
1
|
|
43
|
РМ № 13. Письмовий
твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка,
М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням
дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом).
|
1
|
|
44
|
РМ № 14. Аналіз
письмового твору.
|
1
|
|
45
|
Н- у дієприкметниках та –нн- у
прикметниках дієприкметникового походження.
|
1
|
|
46
|
Не з дієприкметниками.
|
1
|
|
47
|
КТР № 3. Дієприкметник.
|
1
|
|
48
|
Аналіз контрольної роботи. РМ № 15. Складання й розігрування діалогів відповідно до
запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій з
використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів
|
1
|
|
49
|
Дієприслівник як особлива
форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
1
|
|
50
|
Дієприслівниковий зворот.
|
1
|
|
51
|
Розділові знаки при дієприслівниковому
звороті й одиничному дієприслівникові.
|
1
|
|
52
|
РМ № 16. Контрольний письмовий переказ тексту розповідного
характеру художнього стилю про виконання
певних дій (за складним планом).
|
1
|
|
53
|
Аналіз контрольного переказу. Вид і час
дієприслівників.
|
1
|
|
54
|
Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, творення
їх.
|
1
|
|
55
|
Не
з
дієприслівниками.
|
1
|
|
56
|
КТР № 4. Дієприслівник.
|
1
|
|
57
|
Аналіз контрольної роботи. РМ № 17. Усний твір розповідного характеру в художньому
стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням
дієприслівникових зворотів (за складним планом).
|
1
|
|
58
|
РМ № 18. Контрольний письмовий твір розповідного
характеру про виконання автором улюбленої
справи в художньому стилі
|
1
|
|
59
|
РМ № 19. Аналіз контрольного твору.
|
1
|
|
60
|
Прислівник: значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
1
|
|
61
|
Розряди прислівників (практично).
|
1
|
|
62
|
Ступені порівняння прислівників.
|
1
|
|
63
|
РМ № 20. Складання анотації
на книжку з використанням
прислівників.
|
1
|
|
64
|
Творення й правопис прислівників.
|
1
|
|
65
|
Букви -н- та -нн- у прислівниках.
|
1
|
|
66
|
Не і ні
з прислівниками.
|
1
|
|
67
|
И та і в кінці прислівників.
|
1
|
|
68
|
Правопис прислівників на -о,
-е, утворених від прикметників і дієприкметників.
|
1
|
|
69
|
РМ № 21. Усний
портретний
нарис у публіцистичному стилі.
|
1
|
|
70
|
РМ № 22. Письмовий
портретний
нарис у публіцистичному стилі.
|
1
|
|
71
|
Написання прислівників окремо, разом, через дефіс.
|
1
|
|
72
|
Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день.
|
1
|
|
73
|
КТР № 5. Прислівник.
|
1
|
|
74
|
Аналіз контрольної роботи. Прийменник як службова
частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні.
Види прийменників за будовою.
|
1
|
|
75
|
Непохідні й похідні
прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс.
Синонімічні й антонімічні прийменники.
|
1
|
|
76
|
Зв’язок прийменника
з непрямими відмінками іменника. Прийменниково-іменникові конструкції
в ролі членів речення.
|
1
|
|
77
|
Сполучник як службова
частина мови. Види сполучників за будовою, походженням.
|
1
|
|
78
|
Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й
підрядності.
|
1
|
|
79
|
Написання сполучників разом та окремо.
Розрізнення сполучників й однозвучних слів. Синонімічні й
антонімічні сполучники.
|
1
|
|
80
|
Частка як службова частина мови.
Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично).
|
1
|
|
81
|
Правопис часток не
і ні
з різними частинами мови (узагальнення).
|
1
|
|
82
|
Написання часток -бо,
-но, -то, -от, -таки.
|
1
|
|
83
|
Контрольний диктант
|
1
|
|
84
|
Аналіз контрольного
диктанту. Вигук як особлива частина
мови. Групи вигуків за значенням. Дефіс
у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.
|
1
|
|
85
|
КТР № 6. Службові частини мови. Вигук.
|
1
|
|
86
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення
й систематизація вивченого про
частини мови, правопис і використання їх у мовленні.
|
1
|
|
8-й
клас
(70
год, 2 год на тиждень)
№ з/п
|
Зміст програмового
матеріалу
|
К-ть год.
|
Дата
|
1
|
Вступ. Мова —
найважливіший засіб спілкування, пізнання та впливу.
|
1
|
|
2
|
РМ № 1. Повторення
відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення; засоби
міжфразового зв’язку в тексті.
|
1
|
|
3
|
Повторення та
узагальнення вивченого. Лексикологія. Фразеологія.
|
1
|
|
4
|
Морфологія
й орфографія.
|
1
|
|
5
|
Основні правила правопису
|
1
|
|
6
|
Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення
й речення.
|
1
|
|
7
|
РМ № 2. Конспект прочитаного науково-навчального
тексту; тематичні виписки.
|
1
|
|
8
|
РМ № 3. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне,
вивчальне, критичне.
|
1
|
|
9
|
РМ № 4. Особливості будови опису пам’ятки історії й
культури. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з
елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі.
|
1
|
|
10
|
Словосполучення. Будова й види
словосполучень за способами вираження головного слова.
|
1
|
|
11
|
Речення. Речення
прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні.
|
1
|
|
12
|
Граматична помилка та її умовне позначення (практично).
|
1
|
|
13
|
КТР № 1. Повторення вивченого. Словосполучення й
речення.
|
1
|
|
14
|
Аналіз контрольної роботи. РМ № 5. Складання й розігрування діалогу – обміну
думками та враженнями від матеріалів
відеохостинга YouTube, присвячених вивченню та збереженню пам’яток
історії та культури.
|
1
|
|
15
|
Повторення вивченого в попередніх класах. Просте речення. Двоскладне
речення. Головні й другорядні члени речення.
|
1
|
|
16
|
Підмет і присудок. Способи вираження підмета.
|
1
|
|
17
|
Простий і складений присудок (іменний і дієслівний).
Способи вираження присудка.
|
1
|
|
18
|
РМ № 6. Повідомлення
на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що
вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі.
|
1
|
|
19
|
Тире між підметом і присудком. Узгодження головних членів
речення.
|
1
|
|
20
|
Контрольний диктант.
|
1
|
|
21
|
Аналіз
контрольного диктанту. РМ № 7. Ділові
папери.
План роботи. Складання плану роботи над проектом. Оформлення
рубрик, стислих описів етапів роботи, аналіз результатів діяльності.
|
1
|
|
22
|
Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос.
|
|
|
23
|
Означення, додаток й
обставини як другорядні члени речення (повторення).
|
1
|
|
24
|
Прикладка як різновид означення. Написання
непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки.
|
1
|
|
25
|
РМ
№ 8. Контрольний
докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в
публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням
прикладок.
|
1
|
|
26
|
Аналіз контрольного переказу. Види обставин (за
значенням), способи вираження їх.
|
1
|
|
27
|
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів
комами.
|
1
|
|
28
|
КТР № 2. Просте речення. Головні і другорядні члени речення
|
1
|
|
29
|
РМ № 9. Особливості
будови опису місцевості. Стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами
опису місцевості в художньому стилі (за складним планом).
|
1
|
|
30
|
РМ № 10. Контрольний твір-опис пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному
стилі (за складним планом) з використанням порівняльних
зворотів.
|
1
|
|
31
|
РМ № 11. Аналіз контрольного твору та
письмового переказу.
|
1
|
|
32
|
Односкладне
речення. Односкладні
прості речення
з головним членом у
формі присудка: означено-особові
|
1
|
|
33
|
Односкладні прості речення з головним членом у
формі присудка: узагальнено-особові
|
1
|
|
34
|
Односкладні прості речення з головним членом у
формі присудка: неозначено-особові
|
1
|
|
35
|
Односкладні прості речення з головним членом у
формі присудка: безособові
|
1
|
|
36
|
Односкладні прості
речення з головним членом у формі
підмета (називні). Односкладне речення як
частина складного речення.
|
1
|
|
37
|
РМ № 12. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села,
міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за
складним планом) з використанням називних речень для позначення місця.
|
1
|
|
38
|
Повні
й неповні речення. Тире в неповних реченнях.
|
1
|
|
39
|
Повторення
вивченого в попередніх класах. Просте ускладнене речення. Речення з
однорідними членами. Однорідні члени
речення (зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком). Поширені й
непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними
членами речення (єднальні, протиставні, розділові).
|
1
|
|
40
|
Кома між однорідними
членами речення.
|
1
|
|
41
|
Речення з кількома рядами однорідних членів.
|
1
|
|
42
|
Однорідні й неоднорідні означення.
|
1
|
|
43
|
КТР № 13. Контрольний письмовий
твір-опис
місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень
або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням речень,
ускладнених однорідними членами
речення.
|
1
|
|
44
|
КТР № 14. Аналіз контрольного твору.
|
1
|
|
45
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами (повторення й поглиблення). Двокрапка
при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
|
1
|
|
46
|
Тире при узагальнювальних словах у реченнях з
однорідними членами.
|
1
|
|
47
|
КТР № 3. Односкладні речення. Речення з однорідними
членами.
|
1
|
|
48
|
Аналіз контрольної роботи. Речення зі
звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями).
Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання.
|
1
|
|
49
|
Розділові знаки при звертанні.
|
1
|
|
50
|
РМ № 15. Інтерв’ю в
публіцистичному стилі.
|
1
|
|
51
|
Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних
слів і словосполучень за значенням.
|
1
|
|
52
|
Розділові знаки при вставних словах.
|
1
|
|
53
|
Контрольний диктант
|
1
|
|
54
|
Аналіз контрольного диктанту. Речення з відокремленими членами. Поняття про відокремлення. Відокремлення другорядні члени речення (також
уточнювальні)
|
1
|
|
55
|
Відокремлені означення.
|
1
|
|
56
|
Розділові знаки при відокремлених означеннях.
|
1
|
|
57
|
Відокремлені прикладки. Розділові знаки при
відокремлених прикладках.
|
1
|
|
58
|
РМ № 16. Контрольний
переказ розповідного тексту з елементами опису пам'яток
історії й культури в публіцистичному
стилі (за складним планом) із використанням прикладок
|
1
|
|
59
|
РМ № 17. Аналіз контрольного
переказу.
|
1
|
|
60
|
Відокремлені обставини.
|
1
|
|
61
|
Розділові знаки при відокремлених обставинах.
|
1
|
|
62
|
РМ № 18. Усний твір-опис пам’ятки історії й культури на
основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням
відокремлених означень та обставин).
|
1
|
|
63
|
Відокремлені додатки. Розділові знаки при відокремлених
додатках.
|
1
|
|
64
|
Відокремлені уточнювальні члени речення. Розділові
знаки при відокремлених уточнювальних членах речення.
|
1
|
|
65
|
КТР № 4. Речення з відокремленими членами.
|
1
|
|
66
|
Аналіз контрольної роботи. Повторення. Словосполучення й речення. Види речень. Розділові знаки в кінці речень
|
1
|
|
67
|
Повторення. Головні й другорядні члени речення
|
1
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар